به نام خدا

وصيت امام عسگری(ع)؛ بیعت و مرجعیت:

آفتاب امامت غروب مي‌كرد زيرا خداوند اين گونه مقدر كرده بود كه اين آفتاب از پس پرده غيبت صغرا و سپس غيبت كبرا پرتو افشاني كند. از اين رو امام حسن‌عكسري (ع) بر دو بينش بسيار مهم تاكيد كرد:

جهت خواندن متن کامل به ادامه مطلب مراعه فرمایید.





ادامه مطلب...

طبقه بندی: داستان پیامبران و امامان، ،
ارسال در تاریخ جمعه 27 بهمن 1391 توسط محمد حسن قربانی

روزی از روزها، شخص شصت ساله ای حساب و کتاب عمرش را می کرد تا حدس بزند در طول عمر، گناهانش چه اندازه است. او بعد از قدری تأمل با خود گفت:

ـ حدود شصت سال از عمرم می گذرد؛ یعنی نزدیک به بیست و دو هزار روز عمر کرده ام. اگر در هر روز فقط یک گناه کرده باشم، اکنون چیزی حدود بیست و دو هزار گناه دارم. وای بر من که با چنین بار عظیمی از گناه می خواهم به سفر آخرت بروم!

شخص مذکور پس از این محاسبه و آگاه شدن بر احوال خویش، فریادی بر کشید و سپس از هوش رفت و فوت کرد.

نیکوکاری فرزند، عذاب پدر را برطرف کرد

روزی از روزها حضرت عیسی بن مریم «علیه السلام» از قبرستانی می گذشت که مشاهده کرد صاحب قبری را خداوند عذاب می کند.

حدود یک سال از این واقعه گذشت و حضرت عیسی (ع) بار دیگر از آن قبرستان عبور کرد و به کنار همان قبری رفت که صاحب آن را عذاب می کردند. حضرت عیسی (ع) متوجه شد که دیگر عذابی در کار نیست؛ بنابراین، از خداوند سوال کرد:

ـ پروردگارا! سال پیش که از اینجا عبور می کردم، صاحب این قبر در عذاب بود؛ ولی امسال عذابی برای او نیست. چه شده است که عذاب از این شخص برداشته شده است؟

از طرف خداوند به حضرت عیسی (ع) وحی رسید که صاحب این قبر فرزندی دارد که سال پیش به حد بلوغ نرسیده بود؛ ولی اکنون به سن بلوغ رسیده است و کارهای نیکو می کند. به همین دلیل عذاب از پدرش برداشته شده است.




طبقه بندی: داستان های دینی، ،
ارسال در تاریخ جمعه 27 بهمن 1391 توسط محمد حسن قربانی

موضوع : امام حسین (ع)

 وضوح نمایش : 800x600
 حجم کلی : متوسط
 مرورگرها : IE 6+ | FireFox 2+

 امکانات اضافی نصب شده :

روزشمار محرم/عاشورا/اربعین

دانشنامه عاشورا


 جهت دريافت كد قالب ، بر روي نام سيستم وبلاگ خود كليك كرده و فايل كد قالب را ذخيره كنيد.



طبقه بندی: قالب دینی، ،
ارسال در تاریخ جمعه 27 بهمن 1391 توسط محمد حسن قربانی

موضوع : شهدا و دفاع مقدس

 وضوح نمایش : 1024x768
 حجم کلی : نسبتاً بالا
 مرورگرها : +IE 6+ | FireFox 2

 امکانات اضافی نصب شده :

وصیت نامه شهدا


 جهت دريافت كد قالب ، بر روي نام سيستم وبلاگ خود كليك كرده و فايل كد قالب را ذخيره كنيد.



طبقه بندی: قالب دینی، ،
ارسال در تاریخ جمعه 27 بهمن 1391 توسط محمد حسن قربانی

موضوع : شهدا و دفاع مقدس

 وضوح نمایش : 800x600
 حجم کلی : متوسط
 مرورگرها : +IE 6+ | FireFox 2

 امکانات اضافی نصب شده :

سرویس وصیتنامه شهدا


 جهت دريافت كد قالب ، بر روي نام سيستم وبلاگ خود كليك كرده و فايل كد قالب را ذخيره كنيد.



طبقه بندی: قالب دینی، ،
ارسال در تاریخ جمعه 27 بهمن 1391 توسط محمد حسن قربانی

خبرنگار افتخاری ما در شهر مقدس قم خبر داد که حجة الإسلام و المسلمین سید «مقتدی صدر» رهبر جریان صدر عراق که چند سالی است در جمهوری اسلامی ایران و در شهر قم اقامت دارد، در راهپیمایی 22 بهمن امسال حضور یافت.

شاید بتوان حضور سید «مقتدی صدر» در راهپیمایی 22 بهمن 1391 را اولین حضور این سیاستمداری عراقی در عرصه سیاسی ایران دانست.

ناگفته نماند رهبر جریان صدر عراق پیش از این در بسیاری از مراسم فرهنگی و دینی در شهرهای مختلف ایران حضور یافته بود. از جمله این مراسم، حضور وی در مراسم روضه دهه آخر صفر سال گذشته حضرت آیت الله سید «محمود هاشمی شاهرودی» در حسینیه ایشان در مشهد بود.



ارسال در تاریخ جمعه 27 بهمن 1391 توسط محمد حسن قربانی
امام علی بن موسی الرضا در بین ائمه معصومین ملقب به " عالم آل محمد " است و ظهور این حقیقت در این امام همام بیشتر متجلی است.  
 
خبرگزاری حوزه به مناسبت سالروز شهادت آن حضرت در گفتگو با آیت الله میرزا محمد حسین احمدی فقیه یزدی به واکاوی مفهوم علم و حقیقت علم امام پرداخته است.




ادامه مطلب...
ارسال در تاریخ جمعه 27 بهمن 1391 توسط محمد حسن قربانی

اين گزارش، نقض حقوق بشر در عربستان سعودی علیه شیعیان این کشور را در سايه بيدارى اسلامى و خروش مردمى کشورهاى عربى و رسيدن موج اعتراضات به شبه جزيره عربستان، در سال 2012 ميلادى را رصد مي کند که با تأمل بر اين گزارش مشاهده مي شود که امسال نيز همچون سال هاى گذشته، بیشترین سهم از نقض حقوق بشر در عربستان را شيعيان بر عليه شان متحمل شده اند.

رژیم سعودی با ادعاهاى دروغين و کاذب و با بهره جوئى از تبعيض فرقه اى و مذهبى و نيز با پرورش روح شيعه ستيزى در کشور، سعى دارد تا با استفاده از هر حربه اى آزادي هاى دينى شيعيان عربستان را محدود کند.

شيعيان عربستان که از نداشتن حداقل آزادي ها و عدم تحقق وعده هاى دروغين مقامات رژيم، مبنى بر تحقق مساوات و برابرى رنج می برند .

با رسيدن موج بهار عربى به منطقه شرقيه، مردم به خيابانها آمده و با ايجاد تجمعات مسالمت آميز، رفع تبعيض فرقه اى و مذهبى و ايجاد اصلاحات سياسى را از رژيم سعودى خواستار شدند.

در مقابل رژيم سعودى عليرغم ادعاى خود مبنى بر ايجاد فضاى کاملاً دموکراتيک در کشور با استفاده از پنجه آهنى رژيم، اقدام به سرکوب تظاهرات مسالمت آميز مردم کرده و در اين راه همچون سال گذشته با شليک مستقيم گلوله به سمت معترضان 11 تن از جوانان شيعى منطقه را نيز به صورت فرا قضائى و کاملاً وحشيانه به قتل رسانيدند.

با وجود اينگونه اقدامات مغرضانه عليه شيعيان و ايجاد فضاى متشنج در کشور، رژيم سعودى ادعا مي کند که به قوانين و کنوانسيون هاى حقوق بشر پايبند است و هرگز هيچ کدام از اين کنوانسيون ها را نقض نکرده است.

رژیم سعودی امسال نيز همچون سال هاى گذشته هیچ گامی جهت فراهم ساختن نظام سیاسی دمکراتیک و شفاف بر مبنای احترام به اعلاميه جهانى حقوق بشر و تشویق به مشارکت سیاسی و مبارزه با فساد برنداشته است.

نبودن هیچ نهاد قانونی منتخب یا غياب احزاب سیاسی در این کشور و عدم برگزارى همه پرسى و انتخابات، حق تعيين سرنوشت و آزادی مردم را سلب کرده و عملاً تصميم گيرنده هاى اصلى کشور خانواده آل سعود ميباشند نه مردم.

رسانه‌ها و روزنامه نگاران در عربستان نیز همچنان با محدودیت‌ها و کنترل شدید روبرو و از نبود آزادی بیان رنج مي برند. قوه قضائیه نيز با صدور احکامى غير قانونى و خلاف عرف و بدون مهيا کردن جو محکامه اى عادل کماکان مردم شبه جزيره عربستان را با چالش روبرو ساخته است.

مردم عربستان حق مشارکت سیاسی یا بحث درباره سیاست‌های دولت و کسانی که برای دولت کار می‌کنند را ندارند. شبکه‌های اینترنتی و سایت‌های سیاسی معارضان در خارج از کشور مدام فیلتر و اجازه تماس مردم با سازمان‌های دفاع از حقوق بشر توسط رژيم سلب مي شود.

کميته دفاع از حقوق بشر در شبه جزيره عربستان سعى دارد در اين گزارش با اشاره به موارد نقض حقوق بشر در عربستان که توسط رژيم سعودى صورت گرفته، تبعيض عليه شيعيان و محرومیت آنان از ساده ‌ترین حقوق انسانی،  اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی را تبيين و روشن سازد.



ارسال در تاریخ جمعه 27 بهمن 1391 توسط محمد حسن قربانی

«مارک یونق» که در گذشته چندین سال از محافظان شخصی خاندان حاکم آل سعود به شمار می رفت، از پیشنهاد جنسی یک شاهزاده سرشناس آل سعود پرده برداشت.
وی در این باره گفت: شاهزاده «خالد بن سلطان بن عبدالعزیز آل سعود» معاون وزیر دفاع عربستان که فرمانده نیروهای مشترک آزادیبخش برای آزادسازی کویت از دست ارتش اشغالگر صدام بود، چند سال پیش به «بریقیتی نیلسون» بازیگر سرشناس آمریکایی پیشنهاد یک رابطه جنسی داد.
«مارک یونق» همچنین افزود: شاهزاده خالد یک عکس نیمه عریان از نیلسون را بر روی دیوار اتاق خوابش نصب کرده بود. او به نیلسون پیشنهاد داده بود که در مقابل این رابطه جنسی، یک ملیون دلار پول به وی خواهد داد. 
او در ادامه نوشت: پس از شکست ارتش عراق و عقب نشینی از کویت، شاهزاده خالد که فرماندهی نیروهای مشترک را بر عهده داشت، گمان کرد که به یک ستاره نظامی تبدیل شده و غرور او را فرا گرفت. 
گفتنی است شاهزاده «خالد بن سلطان بن عبدالعزیز آل سعود»، برادر شاهزاده «بندر بن سلطان» رئیس سازمان اطلاعات و امنیت عربستان است. ناگفته نماند که همسر سابق «بریقیتی نیلسون» هم «سلفستر ستالون» دیگر بازیگر هالیوود بوده است.
در پایان لازم به ذکر است  «مارک یونق» اخیرا کتابی بنام "Saudi bodyguar" تألیف و منتشر نموده و در آن ضمن نوشتن خاطرات دوران خدمت خود نزد خاندان آل سعود، بسیاری از اخبار و اطلاعات محرمانه و به ویژه فسادهای مالی و اخلاقی شاهزادگان این خاندان را فاش کرده است.



ارسال در تاریخ جمعه 27 بهمن 1391 توسط محمد حسن قربانی

به نقل از ایسنا، در قالب بندی که به تازگی به قانون جرائم رایانه‌ای افزوده شده، مدتی است برخورد با قمارخانه‌های اینترنتی در دستور کار قرار گرفته است.

بحث شرط‌بندی و قمار از جمله فعل‌های حرامی است که در دین اسلام به آن اشاره شده و بر همین اساس انجام آن جرم محسوب می‌شود، با این حال گاه در برخی سایت‌های اینترنتی دیده‌ شده که در فضای مجازی شرط‌بندی و قمار به شکل جدیدی زنده می‌شود.
 
در این میان با روی کار آمدن این شیوه در موارد متعدد کلاهبرداری‌های مختلفی نیز صورت گرفته است اما راه‌اندازی قمار‌خانه‌های مجازی جزو مصادیق محتوای مجرمانه رایانه‌ای قرار گرفته و در بند «ه-7» ماده 21 قانون جرایم رایانه‌ای مورد توجه قرار گرفته است.
 
بند ه ماده 21 محتواهایی که برای ارتکاب جرایم رایانه‌ای به کار می‌روند (محتواهای مرتبط با جرایم رایانه‌ای) را در برمی‌گیرد.
 
بنا بر اطلاعات ویکی پدیا، قمارخانه مجازی نسخه‌های برخط قمارخانه‌های سنتی هستند که این امکان را برای قماربازان فراهم می‌آورند تا از طریق اینترنت قمار کرده و شرط ببندند.
 
براساس قانون مجازات اسلامی درباره قمار و قماربازی مجازات مختلفی در نظر گرفته شده و بندهای مختلفی به این بحث اختصاص پیدا کرده که از جمله آنها می‌توان به ماده 705 این قانون اشاره کرد که در آن آمده است: «قماربازی با هر وسیله‌ای ممنوع و مرتکبین آن به یک تا شش ماه حبس و یا تا 74 ضربه شلاق محکوم می‌شوند و یا در صورت تهاجر به قماربازی به هر دو مجازات محکوم می‌شوند.»
 
در ماده 708 این قانون نیز این گونه اعلام شده که «هرکس قمارخانه دایر کند یا مردم را برای قمار به آنجا دعوت نماید به شش ماه تا دو سال حبس و یا از سه میلیون تا دوازده میلیون ریال جزای نقدی محکوم می شود.»
 
همچنین طبق ماده 710 این قانون اشخاصی که در قمارخانه‌ها یا اماکن معد برای صرف مشروبات الکلی موضوع مواد (701) و (705) قبول خدمت کنند یا به نحوی از انحاء به دایر کننده این قبیل اماکن کمک نماید، معاون محسوب می‌شوند و مجازات مباشر در جرم را دارند ولی دادگاه می‌تواند نظر به اوضاع و احوال و میزان تاثیر عمل معاون مجازات را تخفیف دهد.»



ارسال در تاریخ جمعه 27 بهمن 1391 توسط محمد حسن قربانی
صفحه قبل 1 2 3 4 5 ... 6 صفحه بعد
مرجع دریافت قالبها و ابزارهای مذهبی
.:
By Ashoora.ir & Blog Skin :.
قالب وبلاگ